Tena Xtrem Pro 1a Etapa

Per començar la crònica de la Tena Xtreem Pro o com nosaltres la hem anomenat Tena Lady vull citar unes paralues d’en Kilian:

• Ningú ens va dir que hi anéssim.
  • Ningú ens va dir que ho intentéssim.
  • Ningú ens va dir que fos fàcil.
  • Algú ens va dir que som els nostres somnis, que sinó somiem estem morts.
  • Els nostres pasos segueixen l'instint que ens porta al desconegut.
  • No mirem els obstacles que hem superat mirem aquells que anem a superar.
  • No es tracta de ser els més ràpids els més fots o els més grans... es tracta de ser nosaltres mateixos.
  • No som ni corredors ni alpinistres ni esquiadors ni tant sols esportistes... som persones.
  • No estem segurs d'aconseguir-ho pero estem convençuts de conquistar la felicitat

I hi hi vull afegir: I fer el “Cràpula” una mica durant un cap de setmana.

Els "Gigolos" de la Tena

TRACK DE LA SORTIDA

Els passats dies 7 i 8 de juliol vem fer la travessa d’estiu de cada any, la destinació d’aquesta edició va ser la Tena Xtrem Pro 2 etapes organitzada per la gent d’Aramon Bike. La desició com marquen els estàndards de Sortidesbtt la vam acordar després de dures discusions acompanyades per bona teca i regades amb un xic de vi i uns quants visionats a Youtube.

Un cop feta la sortida us puc dir que ha estat una de les millors que hem fet. Tot i la duresa del recorregut les etapes estan ben compensades i permeten recuperar-se dels ascensos que són llargs i continuats.

El recorregut té de tot pujades, trialeres, zones tècniques, zones on ets superman o no tens més nassos que arrossegar la bici, i pistes obertes i relaxades.

El paisatge com veureu en les fotografies és espectacular, el pirineu Aragonès és una de les zones més boniques d’aquest massis.

La atenció que hem rebut per part de la gent de Casa Morlans (en especial la Susana) i l’Hotel Villas de Sallent amb Piscina, jacuzzi, dutxa escocessa, etc. ha estat genial.

Tot plegat ha fet que aquesta hagi estat una de les rutes estivals més espectaculars de les que hem fet, permeteu-me que us la recomani.

A més coincidint amb la sortida s'ha celebrat a Panticosa el campionat d’Espanya de descens amb BTT.

Amb l’Hotel Casa Morlans plena fins els topes ens hem allotjat a l’Hotel Villas de Sallent. Un hotel de quatre estrelles a Formigal.

En aquesta època de l’any l’establiment no està precisament amb màxima ocupació, això ens ha permès campar a les nostres amples i gaudir dels serveis de piscina, sauna, etc sense problemes.

Carregant les bicis

El primer dia sortim de Formigal direcció Panticosa. Les bicis carregades al cotxe, la etapa comença a Panticosa. Allà deixarem els cotxes ja que la segona etapa surt de formigal i acaba a Panticosa i caldrà tornar a Formigal amb Cotxe per no sortir massa tard.

Tot apunt

Foto de grup abans de marxar

Durant el trasllat a Panticosa ens sorpren un espectacle d'aquells que no sempre es pot veure.

El sol il·luminant Villas de Sallent

Un cop a Formigal toca fer els últims ajustos i repassar la ruta

Els darrers ajustos abans de començar a pedalar

El roadbook sempre a mà

Els primers compassos de la sortida són de pujada, 10 ~ 11km d’ascensió fins a la Collada de Sabocos.

Vistes al pantà

Buscant aire

La pujada es fa bé més de la meitat de la pista esta “asfaltada” i permet pujar sense problemes. Cal dosificar-se la etapa no s’acaba en la primera pujada.

Travessant Hoz de Jaca

A mesura que pujem les vistes es fan espectaculars amb el pantà a sota i les muntanyes dalt.

Ascensió

Arribem a Ibon de Sabocos

La ascensció es fins a el Collado de Sabocos a 2080 metres.

Fent el la Collada

Després d’un petit descens apareix el primer llac de la sortida, quedem impressionats, toca fer fotos!

Vistes al llac

Seguim un petit corriol que ens baixa fins el Refugi de la Ripera.

Baixant fins el refugi

Refugi de la Ripera

Ara, ens toca fer el segon ascens de la etapa, aquest és curt però la orografia del terreny fa inciclable aquesta part de la etapa, paciència, toca carregar-se la bici a la esquena o arrossegar el cristo com dic jo.

Toca pujar

desnivells impossibles

Trams complicats

Un últim esforç

Un cop dalt és el moment de menjar una mica i comentar els paisatges.

Fent un mos

Seguim el track baixant a través de prats i trobant-nos alguns objectes típics de la zona.

ploma de Trencalos?

Ploma de Trencalos?

Camins impressionants

Travessant els prinieus

La etapa quasi està llesta i és hora de dinar, fem una paradeta en una agradable terrasseta de Sallent de Gallego ara toca un bon entrepà, olives i altres begudes “isotòniques”

Terrasseta a Sallent de Gallego

Noves cares de Vallirana!

Foto de grup

Amb les energies reposades i la digestió a mitges ens cal fer l’últim tram de la etapa fins arribar a l’hotel de Formigal.

Pista cap a Formigal

Arribem amb bon horari i cal estar ben relaxats per la tarda. Allà ens espera un parc temàtic de Saunes, hidromassatges i altres delicatessens per tal de recuperar-se.

Hidromassatge!

Mentre sopem, amb molta gana, descobrim que cau un inmens xàfec, el proper dia tindrem fang i alguna sorpresa segur...